ATAC LA DEMOCRATIE – UNDE SUNT RESPONSABILII?

Unknown.jpeg

 

Asociatia pentru Monitorizarea Justitiei solicita demisia celor care personal sau folosind institutiile Statului au savarsit abuzurile din timpul alegerilor prezidentiale din 02.11.2014, respectiv 16.11.2014 si au incercat sa aduca atingere democratiei si statului de drept, prin demersurile lor incercand sa acapareze functia suprema de Presedinte al Romaniei. Totodata, AMJ saluta mobilizarea fara precedent a societatii civile care a demonstrat ca cetatenii romani au optiuni politice si ideologice si ca doresc sa le fie respectate drepturile fundamentale de catre clasa policita si institutiile statului. Dreptul de a alege este cel mai important drept, dreptul pentru realizarea caruia in 1989 au murit mii de romani. Consideram ca este esential ca evenimentele din timpul alegerilor sa nu fie lasate fara consecinte legale pentru cei care s-au facut vinovati de tentativa de fraudare a alegerilor si de ocupare a functiei de Presedinte intr-un mod nelegitim si nelegal. AMJ cere procurorilor din Romania sa demonstreze lipsa de subordonare politica a Puterii Judiciare sesizandu-se si cercetand persoanele responsabile, instigatori si faptuitori. Fata de faptul ca in timpul alegerilor din 02.11.2014, cu toate sesizarile publice facute de societatea civila cu privire la frauda electorala, Parchetul general nu s-a sesizat si nu a luat nici o masura pentru ca persoanele responsabile sa fie aduse in fata Justitiei, permitand si incurajand astfel ca fenomentul sa se repete in timpul celui de-al doilea tur de scrutin din 16.11.2014, solicitam demisia Procurorului General al Romaniei si in temeiul art.98 si urm. din legea 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, sesizam Consiliul Superior al Magistraturii cu privire la abuzul de care s-a facut vinovat si solicitam atragerea raspunderii sale disciplinare. AMJ a aratat si anterior ca lipsa unei hotarari judecatoresti definitive in cazul tentativei de fraude la referendumul organizat in 2012 nu poate decat sa consolideze pozitia faptuitorilor si sa creeze in opinia publica siguranta lipsei oricaror consecinte juridice ale faptelor de incalcare a legii. Faptul ca domnul Dragnea, cu toate ca este trimis in judecata in dosarul referendumului ocupa functia de Vicepremier, este ministru in cadrul Guvernului Romaniei, a fost sef de campanie al unui candidat la functia de Presedinte, nu poate decat sa intareasca convingerea in randul cetatenilor Romaniei ca democratia nu mai este viabila si ca Statul de drept nu mai exista. Esuarea tentativei de lovitura de Stat din noiembrie 2014 nu poate sa atraga lipsa oricaror consecinte pentru cei care au incercat realizarea ei. Este esential pentru reasezarea institutiilor Statului pe fundamente de legalitate si legitimitate ca persoanele care au contribuit la frauda electorala sa fie responsabilizate, ca cei care ocupa demnitati publice sa fie inlaturati din aceste functii iar serviciile secrete care au avut o implicare activa si partinica in evenimente sa fie reformate iar implicarea lor in viata civila sa fie inlaturata. Cerem societatii civile sa nu uite si sa nu ierte pe cei care sunt vinovati pentru abuzurile savarsite in cele doua tururi de scrutin si sa militeze activ pentru indepartarea lor din orice functie de raspundere sau demnitate astfel incat Romania sa poata avea un nou inceput. Sa nu uitam ca institutia Presedintelui face parte doar din Puterea executiva, cu atributii constitutionale limitate, insa Parlamentul Romaniei, cel care emite legi prin care normeaza viata societatii romanesti este o institutie profund atacata de coruptie si care s-a dovedit ca lucreaza impotriva societatii civile, fiind aservita unor grupuri de interese oculte. Sa nu uitam ca si Justitia este la randul sau o putere nefunctionala, penetrata de servicii secrete si de aceleasi grupuri de interese, lucru dovedit de evenimentele din 2 si 16 noiembrie, cand Biroul Electoral Central si Biroul Electoral pentru Strainatate (ai caror membri au fost alesi tot pe criterii de apartenenta la servicii secrete sau cu afinitate pentru puterea politica in functie) nu a luat nici o masura pentru asigurarea unor alegeri legale sau pentru oprirea abuzurilor savarsite impotriva cetatenilor Romaniei. Intr-o tara in care Primul Ministru este acuzat de a fi facut parte din Serviciile secrete in perioada in care era Procuror al Parchetului General, Ministrul de Externe este fostul sef al Serviciilor de Informatii Externe si numit ministru tocmai pentru a optimiza coordonarea fostilor angajati SIE de peste hotare in perioada alegerilor, Vicepresedintele BES este sotia unui ofiter DGIPI, unitatea 0215, iar cel care controleaza societatea responsabila cu numaratoarea voturilor si, implicit determinarea rezultatelor alegerilor este cunoscut ca avand o cariera strans legata de serviciile secrete, numele sau fiind vehiculat ca fiind viitorul sef al SRI, este absolut necesar ca reforma Statului sa implice falimentul serviciilor secrete descendente din Securitate si indepartarea lor definitiva din viata politica . Altminteri, daca alegerile din noiembrie 2014 nu aduc reformarea institutiilor putrede ale Statului, iar cei responsabili nu sunt adusi in fata Justitiei, si daca Justitia nu va respecta drepturile fundamentale ale omului, atunci Romania va continua sa mearga spre Est, pe calea totalitarismului si comunismului. Art. 98. (1)Judecătorii şi procurorii răspund disciplinar pentru abaterile de la îndatoririle de serviciu, precum şi pentru faptele care afectează prestigiul justiţiei. (2) Răspunderea disciplinară a judecătorilor şi procurorilor militari poate fi angajată numai potrivit dispoziţiilor prezentei legi. Art. 99. Constituie abateri disciplinare: t)exercitarea funcţiei cu rea-credinţă sau gravă neglijenţă. Art. 99 (1) Există rea-credinţă atunci când judecătorul sau procurorul încalcă cu ştiinţă normele de drept material ori procesual, urmărind sau acceptând vătămarea unei persoane. (2) Există gravă neglijenţă atunci când judecătorul sau procurorul nesocoteşte din culpă, în mod grav, neîndoielnic şi nescuzabil, normele de drept material ori procesual.

 

Be Sociable, Share!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *