Cum s-a ajuns aici? Rolul Justitiei in permanentizarea coruptiei din Romania

jud.png

Ar fi naiv cineva sa creada ca situatia actuala din Romania s-a nascut in momentul in care PSD a castigat alegerile din toamna 2016.

Asa cum AMJ a aratat in mod constant, coruptia politica a fost si este sub protectia sistemul juridic.

Incepand cu nepedepsirea persoanelor vinovate de genocidurile din decembrie 1989 si iunie1990, continuand cu perpetuarea clasei politice comuniste si a intereselor acestora, perindate in mod constant la carma tarii, si apoi cu penetrarea serviciilor secrete in justitie si folosirea magistratilor ca unelte ascultatoare in luptele dintre factiunile mafiote.

Indiferent ca vorbim de Directia Nationala Anticoruptie, Parchetele, DIICOT, Instantele judecatoresti, Consiliul Superior al Magistraturii sau Inspectia Judiciara, sistemul judiciar a functionat prost sau nu a functionat deloc, acolo unde ar fi trebuit sa curete sistemul politic din Romania.

Dosarele Revolutiei si Mineriadei daca ar fi fost solutionate la timp ar fi dat ocazia unei curartiri a societatii romanesti de pioni importanti ai comunismului rosu urmata de regenerare.

Din pacate, aceasta ocazie s-a pierdut si toata aceasta perioada a constituit o pepiniera pentru copiii si nepotii oligarhilor comunisti, astfel incat astazi, oricare politician ati lua, veti gasiti ca izvorul functiei si maririi sale se afla, intr-un fel sau in altul, in regimul comunist.

Daca sistemul judiciar ar fi functionat, nu ar fi fost nevoie de ani de zile pentru ca Dragnea sau altii ca el, sa fie judecat si condamnat dar, in primul rand, Dragnea nu ar fi ajuns Dragnea, baron de Teleorman si multimilionar, din inginer mecanic auto si fiu de militian.

Asa cum aratam in articole anterioare, nu este prima data cand legea (indiferent de forma sa) este folosita pentru sprijinirea si promovarea intereselor unui grup restrans transpartinic.

Actualul Ministru al Justitiei, Florin Iordache, nu este la prima functie politica si nici la prima abatere. Anterior a fost in mod constant deputat in Parlamentul Romaniei, membru, si chiar, Presedinte al Comisiei Juridice.

In acesta calitate, a promovat acte normative pentru protejarea sau favorizarea colegilor sai de partid, totul culminand cu Martea neagra (I).

Parchetul sau DNA nu s-au sesizat niciodata cu privire la aceste fapte care pot fi incadrate la trafic de influenta, abuz in serviciu si coruptie.

Daca Justitia functiona, astazi Florin Iordache nu ar mai fi Ministru de Justitie, pentru ca nu ar mai fi fost in libertate.

Din pacate, sistemul judiciar este el insusi aservit acestor interese si oscileaza in aplicarea legii in functie de stapanul pe care il are la acel moment.

Pseudo-indignarea pe care o afiseaza la acest moment Curtea de Casatie, Consiliul Superior al Magistraturii, Parchetul General si DNA, nu va lasati inselati, nu este proprie acestor institutii. Ele nu au nici repere legale, nici morale. Au doar ordine pe care trebuie sa le execute.

Daca legea era aplicata la timp, Mona Pivniceru, judecator la Curtea de Casatie, membru CSM si nu ar mai fi fost acum membru al Curtii Constitutionale dupa ce a fost surprinsa in masina lui Adrian Nastase in timp ce acesta era judecat la instanta la care doamna Pivniceru era judecator.

Si acesta este doar un exemplu. Pastrarea unor astfel de personaje in sistemul judiciar, dublata de promovarea in functii a magistratilor cu puternice afinitati fata de serviciile secrete si de penetrarea sa de catre angajati ai Ministerului de Interne, cu o slaba pregatire juridica si cultura ierarhiei, au dus la falimentarea sistemului judiciar.

Niciun moment nu s-a dorit condamnarea lui Dragnea, sau a lui Ponta, sau a lui Sova. S-a urmarit doar scoaterea lor din prim-planul politic, fara alte repercusiuni pentru faptele de coruptie de care se fac vinovati. De aceea au si fost cercetati, ei si altii ca ei, pentru mizilicuri, fiind trecute cu vederea marile fapte de coruptie.

Cum au ajuns astfel de personaje, lipsite de orice pregatire si educatie sa aiba averi fabuloase? Acolo sunt adevaratele fapte de coruptie, iar firele duc la intreaga retea care a permis ca PSD sa castige ultimele alegeri.

Unde este Parchetul? Unde sunt organele de politie? Niciun politist si nici un Procuror, din Teleorman sau de oriunde nu s-a auto-sesizat cu privire la faptele penale de notorietate din fieful lui Dragnea.

Din contra, odata cu ascensiunea acestuia, oamenii din organizatia Teleorman, politie si asociatii de vanatori, au devenit judecatori sau procurori la Bucuresti.

Recent, AMJ a solicitat Parchetul General sa se sesizeze cu privire la modul in care au fost savarsite acte de coruptie de catre anumite institutii ale Statului. Raspunsul dat in doi peri de catre Parchetul General a fost acela ca nu exista timp si disponibilitate la nivelul parchetelor pentru a se sesiza la fiecare infractiune comisa in Romania!

A se citi ca parchetele se auto-sesizeaza ori dau curs plangerilor doar atunci cand acestea au o miza economica sau politica si exista ordin, nu cand legea a fost incalcata.

Pentru ca legea a devenit un instrument in slujba unor interese particulare nu de acum, de la Guvernul Dragnea, ci de foarte mult timp, iar acolo unde legea nu servea interesele respective, ea era interpretata de catre judecatori sau magistrati intr-un sens care sa conduca la finalitatea dorita.

Respectam pe toti cei care ies in strada pentru apararea valorilor si democratiei, asa cum datoram respect celor care au iesit in strada in decembrie ’89 sau iunie ’90.

Din pacate, indiferent care va fi rezultatul, problema va ramane – coruptia sistemica de la nivelul clasei politice si a Justitiei. Si pana ce aceasta din urma nu va fi rezolvata, nici societatea romaneasca nu se va insanatosi.

Raspunsul trebuie cautat in Constitutia Romaniei din 1923, singura care din punct de vedere juridic poate sa fie act fundamental al Statului de drept si care a fost uzurpat de regimul comunist, care nu a fost niciodata abrogata si care, prin efectul principiilor fundamentale de drept, se reinstituie de drept si produce efecte de la momentul la care nu mai exista o piedica juridica, respectiv de la momentul la care regimul comunist a fost, cel putin la nivel declarativ, rasturnat.

Insa in decembrie 1989, restaurarea situatiei legitime constitutionale, reluarea continuitatii statutului de drept, distrus la 30 Dec 1947, a fost doar un deturnata.

Iata de ce ne aflam aici acum. Nu pentru ca Dragnea incearca sa isi scape pielea, sau pentru ca alte caricaturi politice precum Florin Iordache au ajuns in Parlament, forul cel mai inalt legislativ al Romaniei, ci pentru ca dupa 1989 nu a existat o reinstaurare reala a Statului de drept si o reforma a sistemului judiciar, aparat intesat de oameni care in numele “legii si Constitutiei” trimiteau la moarte sau munca silnica pe cei care se opuneau regimului comunist si care in prezent se gasesc ei sau ucenicii lor in cele mai inalte functii sau pozitii in Justitie nelasand sistemul judiciar sa se regenereze in mod natural.

Be Sociable, Share!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *